Livet på en pinne -bildboom

Ice Bug vinterkollektion Photo shoot 

Jag blev tillfrågad att vara löparmodell för Icebugs vinterkollektion 2014/2015, och visst sa jag JA direkt, superroligt ju. Sagt och gjort, Ottsjö var platsen för fotografering. Det blev mycket kutandes fram och tillbaka, ruschandes hit och hoppandes dit och över fotografen. Lina fick också vara med på ett gäng bilder, det var snyggt att springa två ihop. Intressant att se hur inspelning och fotografering går till för att göra reklam. 
 
 
Jag var tvungen att säga ett par ord, lite som en slogan om skorna jag sprang i, fett stelt, men de andra tyckte jag gjorde det bra, (eller typ grymt bra) X
 
 
Här kommer jag springandes mot kameramannen, in action. 
 
 

 

Årefjällsloppet


Skidloppet blev förkortat till 61 km, och startade i Edsåsdalen men en lite annan bansträckning i början. Och tur var väl det att 15 km försvann... Pappa som var så snäll och vallade sent inpå kvällen för att få prefekta skidor var lite vääl generös med klistret som frös så fort det nuddade snön. Så mina vänner, vad tror ni det resulterade i? Jo att Sanna fick stora snöstyltor under träplankorna och kunde inte annat än tappert springa med korta snabba steg i uppförsbackarna och snabbt försöka slå av snön och dra mig fram i spåret. Det högg. Och det högg. Och det högg. och jag ramlade pladask på näsan. Skidan vid sidan av spåret, senare tappade jag staven. Men i allt elände kände jag att detta ändå var genomförbart, utan glid men med jävligt bra fäste tog jag mig i mål. 
 
Och detta år fanns det gott om energipåfyllning! (till skillnad från förra året...). Resten av dagen spenderades i soffan i soffläge. 
 
 
Hade kanske gått snabbare med Kira som draghjälp? 
 
 
Hur ball är man inte då, på toppen av Copperhillbacken, every single work day. 
 
 
Konstigt fika dom äter, tänker du, gott som Fään säger jag. 
keso, kvarg, mjölk av något slag, bär eller frukt, nötter och frön, kanske en klick peanut butter, ja vad kan man mer begära i solsken på verandan?
 
 
Our view. 
 
 
Ingen skare, men wonderful skiing day ändån!
 
När pappa och Kira är på besök passar vi på att åka så mycket skidor som möjligt! Här i älskade Ullådalen, då Kira också är snaggad. VAD HÄNDE!? Är det vår hund liksom? Hon är grymt ful men vi älskar henne med päls som utan.
 
 
 
Lyxlirare som hon är tvekade hon inte att hoppa upp i fotöljen när den råkade bli ledig heller
 
 

 
 
Girls Day Out
 
 
Nästa event på agendan, efterlängtade Offpist-dagen men GRYMMA tjejer! Alltså dessa tre tjejer som ordnat detta är sjukt duktiga skidåkare och inspiratörer, så himla roligt att dom vill dela med sig av sin kunskap och glädje med oss andra lite ovana och fega off-pistare/parkare. -----------> http://inspireus.se/  
 
Cirkus 70 damer var med på denna fullbokade dag, antingen parkåkare, snowboardåkare eller Off pist som vi var med på. Med lavinutrustning skidor och förväntasfulla sinnen gav vi oss ut i lite mindre grupper med olika ledare.
 
Snötillgången är ju inte jättebra här i Åre, men äsch! Man kan få jäkligt rolig och utmanande åkning ändå! Vi följde bland annat med på två vändor upp på Skutan och åkte baksidan, såå kul att få lite mer guidning så man hitta själv sen. Under dagen fick vi även lunch och senare (när liftarna stängt) grillbuffé på restaurang 720. Jättefint ställe, aldrig kikat in där, har trott att det är värsta hamburgerstället typ, men det var fräsch och fint! 

Arrangörerna hade även en massa sponsorer och fiina priser, och hade ordnat så att ALLA fick något! :)
 
Med en massa ny inspiration och endorfiner åkte vi sedan hem till hund och far och åkte ut på perfekt skateföre på isen i kvällsljuset. Väldigt bra dag måste jag säga. 
 
 
 
 
 
 
Påväg upp på toppen :)
 
 

Middagstips

 
Vit tonfiskfilé i ugnen med lite olivolja, lite grädde, papparmix (rosé, grön, svart, vit) , timjan och citron
servera med kokt eller ungsrostad broccolli och blomkål eller rotsaker, groddar och sallad!
 
 
 
 ciao