Manchester och hated Wall balls


Fick lite manchesteråkning på morgonkvisten idag. Härligt! Men som säsongare blir man mer och mer kräsen har jag märkt. Nu blev jag snabbt frusen så vi återvände hem efter några få timmar och fikade och drack kaffe-choklad (chokladkasein med kaffe, KUNG ju) istället. Blev grymt sugna på att åka till gymmet, så sagt och gjort packade vi vårt pickpack (six pack) och drog iväg. Pappa var här så vi fick till och med åka biiil. Succé. 

Ännu mer succé var att THE BOX var helt tom så vi hade den helt för oss själva! Värmde upp med lite hopprep och rodd, och körde sedan lite olika lätta och tunga set med squats, sen marklyft, och sen lekte vi runt lite och tog fram pilatesbollar och vips så körde vi lite magövningar och vader. Riktigt roligt och spontant. Så ska det vara! 
 
Igår körde vi ett CrossFit pass på kvällen, det var tufft men roligt. Måste dock säga att jag HATAR Wall balls. Usch och fy. Bollen skulle man kasta upp på vita väggen enligt dagens coach, JOMEN TJENA! Min boll ville bara lyfta högst en meter! Need to build some muscles on those arms känner jag  Men det var nice när vi var klara ;)
 
 
 

Uppvärmning

sen

A1. 14-12-10-8-6-4 Marklyft @65% 1RM, 1010 + 30s vila
A2. 14-16-18-20-22-24 Box-jump + 120s vila

Vila 5 min

B. Team workout 1 – 50/10s intervall

P1. CF Swingar 24/16kg
P2. Wall Ball
P3. Plankan i ringar
3 varva

Vila 5 min

C. Team workout 2
P1. Ring Rodd
P2. GTO 25/15kg
P3. Burpees 2 pull-ups
3 varv