Våren kan ta sig i röven

Nej nu blir jag faktiskt arg. Varenda gång det har snöat ordentligt (riktigt ordentligt har det ju inte gjort i år) har vi lyckats jobba eller åka bort. Det har alltså inte blivit någon härlig puderåkning, nysnön och den fluffiga lössnön har varit long gone när vi kommer ut i backen.. Vädret vill ju bara jävlas med en. Visst var det skönt att lufsa upp till jobbet i morse med varma vindar i ansiktet, men för min del hade inte snöflingor varit sämre. Även om vårkänslorna sprätte inom mig påvägen hem när asfalten tittade fram och grästuvorna gjorde sig synliga igen, så fick jag en liten klump av sorg i halsen; inte kan väl vintern redan vara slut?! Tydligen har snödropparna smugit fram hemma i Östersund i trädgården och småfåglarna kvittrar mig vaken på morgnarna. NEJ!! Fatta då för bövelen att det är för tidigt! Jag vill ha mer snö och skidåkning, fjällturer, fika i snödrivorna, skate på skaren (som jag innerligt önskar att detta töande ska skapa med lite kyla om nätterna) sjärtlappsåkning osvosv.   

 På ett dagstäd på hotellet kröp gästens vovve under sängen när jag bäddade, såg honom först när jag höll på att kliva på svansen!     

Va lite kul i alla fall att verandan hade tinat fram idag, torr och perfekt att hjula och stå på händer på efter jobbet. :)