Cross Fit

Äntligen har vi skaffat CrossFit medleskap på Sportsgym här i Åre. I går körde vi denna WOD, När jag såg passet innan trodde jag att jag skulle dö. Det gjorde jag inte. 

Mix It Filthy fifty  TC 30min
50 Box jump 60/50
50 Jumping pull-ups
50 Kettlebell swings 16/12kg
50 Walking Lunge
50 Burpees
50 Push press 20/15kg
50 Sit-ups
50 Wall ball shots
50 Knees to elbows
50 Double unders alt 150 enkelhopp
 
Tiden blev 23 nånting. 

Det blev faktiskt inte lika dödsjobbigt som jag trodde att det skulle bli, men det kanske var för att det var många övningar som jag har ganska "lätt" för, eller lätt och lätt, men med kroppsvikt, såsom boxhopp, burpbees, sit-ups osv. 

Svettigt var det hur som helst, och riktigt roligt! Hade fullt av adrenalin i kroppen efteråt och passade på att öva lite på double unders, och körde sen lite mage på gymmet. 
 

Nu när det är kallt ute så är det många som bara tränar inomhus, men imorse sprang vi upp till Copperhill som vanligt i -15, och det gick finfint. MEN då hade vi bra kläder, och TRYNET :D Jättebra sak som filtrerar kalluften så den blir varm när man andas in. Typ. Vet inte riktigt hur det hela går till, men det funkar i alla fall!

Den kan vara lite irriterande i början, men man vänjer sig. Det är så uppfriskande att träna ute när det är kallt tycker jag. Skejtade i björnen idag också och det funkade likabra då.