Blogger Boot Camp 2014

 
Vi tuffade med tåget till huvudstaden och bodde hos härliga Isabelle. Hyrde cyklar och rände runt i hela Stockholm, lunchen vi trodde skulle bli billig men slutade över hundralappen var väl värd ändå i solen och vi kände oss så himla bra. Matdistriktet levererade TOPPMAT måste jag säga. Hälsosamt och smakrikt som få!
 
 
Men största anledningen att vi drog ner var att medverka på http://bloggerbootcamp.se/  
Lördagen bestod av TRÄNING TRÄNING TRÄNING! Och ojoj vad roligt det var!
 
bbc2014 Du är en stjärna
 
 
Det är alltså ett träningsevent skapat av bloggare och har bloggande instruktörer. Bloggare och bloggläsare från hela Sverige samlas för att inspireras, mingla och ha roligt tillsammans samtidigt som de tar del av nyheter inom träningsvärlden och testar upplevelser de aldrig tidigare prövat.
 
När vi anmälde oss för några månader sedan fick vi välja vilka pass vi ville gå på, vi valde:
 
Crossfit - Blogger's Quad WOD 
Detta pass såg vi fram emot väldigt mycket, tycker Crossfit alltid är roligt och utmanande! Det här passet bestod alltså av fyra stycken WODar, med kroppsviktsövningar. Vi jobbade flera gånger i par och hade riktigt roligt! Jag hade förväntat mig att vi skulle använda vikter eller liknande som förra året när vi var i en CrossFit-box, men man kan ju träna CrossFit nästan hur som helst, så det var verkligen ingen besvikelse. 
BBC-passet - Ignite 360 Performance Training (utomhus)
Utepasset! Wihoo, perfekt väder fick vi, och vi som trott att  i skulle få springa runt i snöblandat regn! (Vi möttes av det på morgonen..) Det här var ett av de roligaste passen, för vi SPRANG en massa! Olika kombinationer av sprinter, inte riktigt intervaller, utan man fick mer upp den här härliga adrenalinkänslan och en massa endorfiner än "döda-mig-intervall-döden" typ. Vi peppade varandra allihopa och det var en toppenbra stämning! Det avslutades med en jobbigare "trappa" med utfallsgång 25 m, 10 burpees, "bear-crawl" (kryp på händer och fötter) tillbaka, 25 m utfallsgång, 9 burpees, bear-ceawl tillbaka, osvosv tills vi endast hade en burpee kvar! Leriga men glada efteråt!
Walking bad
LEEEGS
Ja hur kan det här passet se ut? Konstiga, lite ovanliga övningar, några jobbigare än andra. Det var uppdelat i stationer och set, och det gällde att byta kvickt. Den avslutande delen var dock roligast. Under 9 minuter hoppade vi grodhopp över golvet, rusade tillbaka, under 3 minuter, direkt byttes grodhopp mot utfallshopp, springa gjorde vi hela tiden. sista 3 minuterna hoppades grodhopp baklänges och så kunde vi kräma ut det allra sista ur benen med sprinterna över golvet. Underbart! :D 
KettleWorX
Ett gruppass med kettlebells som genomfördes för första gången i Sverige! Ja, det var som det låter, som ett gruppass med kettlebells! Inga konstigheter. 
 
Parkour/Tricking (utomhus)
Vi blev en skara på ca 10 personer som skuttade iväg, förväntasfulla på vad de två coola ledarna skulle lära oss. Det blåste rejält på platsen vi värmde upp, men med diverse krypande och hoppande intill marken och upp på lägre murstenar var det inga bekymmer alls. Det roligaste blev då vi "flowade" som Felix, en av ledarna kallade, försökte flyta som vatten genom en byggarställningsplats. Otroligt vad påhittiga och smidiga sätt man kan ta sig fram på med fart, få steg och mod. 
Flow and Grace
Med yogamattorna utrullade i storasalen startade Jessica Clarén sitt pass. Utmattad och glad var det skönt att få sträcka ut alla ömma kroppsdelar i alla olika vinklar och vis. Perfekt att avsluta en dag full av träning och skoj med nervarvning och lugnt snack.. Hade förberett oss på lite mer stora rörelser så som mjuk dans, men det var mest strechting, vilket var lika bra det. 
 
 
 
 
CrossFit-instruktören instruerar inför ett av Tabataintervallerna. 

 

En mini-mässa fanns också med massa produkter och här, info om träningsutbildningar, som vi fick veta lite mer om. Kanske något att jobba med i framtiden?

 
 
Lunch passade vi på att äta ute i solen
 
Vi fick också en välfylld GOODIE BAG som peppar lite extra!
Dessa härliga sponsorer fixade:

@traningsevent #bbc2014

@casalltraining #casall
@holistic_sverige_ab #Holistic
@sodastreamsverige #Sodastream
@safeeducation #safeeducation
@kettleworxnordic #kettleworx
@superfruit_com #superfruit
@dalblads #dalblads
@apotekhjartat #apotekhjartat
@finnerodja #barabär
@fazersverige #fazer
#gainomax
#coldzyme
#cocio

@uppochhoppa #uppochhoppa
@linusgrisen
www.uppochhoppa.se 
 
Alltihop avslutades med lite mingelfest och tilltugg, inte lika påkostat som förra året, men vi fick med oss ett snyggt linne och lite hud- och hårvårdsprodukter hem för härlig energi under dagen! :)
 
 
 
 
 
Hälsar från ett snöigt och soligt Åre. Vi längtar till nästa års BloggerBootCamp! 
 
 
 
 
 
 
 
Kramar Lina och Sanna

Some days are good.

Today was a good day! Tack vare schyssta och arbetsvilliga arbetskamrater kunde vi sluta redan vid lunch idag då det var lite att göra, och många ville jobba lite längre. 
 
Gissa hur vi tog oss upp till jobbet i morse då?  jo, skejtade gjorde vi, all the way up. Vanligtvis är transportsträcka (som vi tog som väg upp) pistad, men i dag hade inte pistgubbarna gjort sitt jobb, så det var isigt sen igår, alltså väldigt svårt att få något som helst grepp. Men det mest irriterande är allt grus som kommer upp för att det är så tunt snölager, så vi förstörde väl skidorna lite tror jag... 
 
I förrgår fick vi oss ett riktigt roligt Crossfitpass inne i Åre.  

A1: 8/8 Rumänska enbent knäböj 21×1 + 60 s vils
A2. 12 x utfallsteg med viktskiva ovanför huvudet + vila 120s
4 varv

Sen

B: 21-15-9-3 av följande på tid
Wall-balls
Rysk KB Swing
Box-hopp 60/50cm

Vi fick båda tiden 5.14 :) 


Eftersom passet var över ganska fort skyndade vi springandes iväg ner till stationen och hann precis med sista kvällsbussen. Skönt att inte behöva betala taxi. 


Vi var även på ett  roligt pass i måndags som såg ut såhär:

A. 2 1/2 min 8-10 x Hang Clean 80%1RM
resten av tiden Double Unders
vila 2min, 3 varv

Vila 3 min

B. 2 1/2 min 8-10 x Pull-ups
resten av tiden Slam-balls
vila 2min, 3 varv

Vila 3min

C. AmRap 5 min
5 x Push-pres/jerk 60/35kg
5 x T2B

Jag gillar dessa pass som är relativt korta, men tillräckligt jobbiga för att man ska vara nöjd! :)

 


 

Vår lediga dag i Onsdags blev väldigt produktiv också. Vi startade morgonen med skejt upp för slalombacken till Copperhill, den som vi kommer köra på tävlingen i Åre Cross Country Open. Helt nypistat och fint så det gick utmärkt att åka ner backen också på smala skidor! 

Sen blev det utförsåkning i sol hela dagen! Och seeen lunch på altanen. I LOVE vår altan. Bra jobbat pappa. Och som avslut hann vi både handla mat och träna CrossFit. Härlig dag ja. 

 
 
 
 
 
 
Skate på skare i Ullådalen. Alltid kul!
 

God middag med torskrygg, sötpotatis och rödbetor, grönkålschips och sallad! 
 
 

Saknar denna gosprupp varje dag! 
 
 

PWO

De senaste dagarna har mest bestått av jobbjobbjobb. 08orna på rummen har tagit kol på oss, verkligen. Orken att träna när man väl är hemma har inte varit så stor, och jag har fått någon konstig smärta från handen upp genom hela armen och axeln till nyckelbenet. Vet inte vad jag kan ha gjort, men det är riktigt obehagligt och dumt.. alltid är det nåt problem som sagt.
 
Föresten är man inte tonåring längre. 20 bast. Tragiskt med andra ord. Tiden går ALLDELES för fort, snart är vi väl pensionärer allihopa. Det blev första födelsedagen utan sång och tårta på morgonen, men vad gjorde väl det? Inget att fira längre, äldre vill man ju inte bli! :(     #bitter
 

 
Apropå att inte ha någon energi efter jobbet, jo därför införksaffade jag den hyllade PWO:n BREACH, från Aldrig Vila. Har aldrig tagit PWO förut, har väldigt svårt att få i mig drycker och brukar ha mycket energi ändå, men det vore kul att testa! Dock så är jag väldgt ovan så det känns sjukt konstigt i kroppen när jag druckit det, för det första är det inte så gott, första klunken smakar päronsplitt sista klunken får jag typ kvälvningar av, för det andra så blir jag typ lite skakig i kroppen, kanske det som är meningen? Men obehaglig känsla, måste rusa på toaletten också precis innan jag ska börja köra, inte så kul heller.
 
Har bara använt det två gånger än så länge, och då under relativt korta CrossFit-pass, jag har så inte märkt av någon jätte-extra energi, däremot har jag ganska mycket energi efteråt. Min teori är att det kanske är bättre att ta det inför lite längre styrketräningspass. 
 
Pappa har varit här över helgen, det har varit jättemysigt! Vi har hunnit åka skidor med Kira på morgonen och ätit frukost hemma för ovanlighetens skull eftsom vi fått skjuts till jobbet. Ganska nice, fast ändå har man längtat lite till att få starta dagen med en springtur as usual. 
 
Det har varit kanonfint väder när vi har jobbat, fruktansvärt tråkigt att behöva stå inne och jobba då, men vi hann i alla fall med en liten skidtur i Ullådalen igår tack vare pappa, älskar verkligen att få komma ut dit, fritt ute på fjället, men ändå så nära civilisationen :) 
Förra veckan när vi var lediga tog vi liftarna och transportsträckorna dit själva, lite vingligt med längdskidor, och en vurpa eller två, men värt det när vi fick skejta på härligt skare sen!
 
Försökte ta oss in till Åre via en skoterled efteråt. Det slutade med att vi gick längs vägen från Ullådalen istället..
Visa fler inlägg