När det inte går som man vill

Sitter i stugan i Åre för tillfället. Jag klagar lite hela tiden att alla delar av min kropp värker på nåt sätt, hur jag alltid lyckas skada mig och få ont på konstiga ställen. Fy för det. 
 
Igår sprang vi "Spring en mil, vinn en bil i Östersund", första asfaltsloppet för året. Kvällen innan blev dock ingen vanlig kväll. Jag hade magsjuka hela natten. Vete tusan vad jag fått i mig. Sov inte en blund och satt på toa typ 1 timme 20 gånger. Inga detaljer. Hur som helst har jag sen dess haft magknip och hemskt ont i dagarna tre och tävlingen blev också den sämsta jag gjort på länge. Hade ingen energi överhuvudtaget och magknip i kombination med håll hela vägen. Enda biten av loppet som kändes bra var sista 1,5 kilometern då jag släppte allt och gick om flera stycken. Hade dock tappat alldeles för mycket tid och placeringar för att det skulle sluta i något bra resultat, men kunde känna mig halvnöjd i och med omständigheterna. Bara att sikta mot nästa mål.

Måste dock erkänna att löparformen inte är på samma nivå som förra året då jag satsat mer på styrka och försöka få lite muskelvolym senaste månaderna.
 
Bästa med loppet var vattenspridarna längs vägen, toppenbra i värmen på 25 grader även sju på kvällen (!) . Vi vann ingen bil, men vad gjorde väl det, vi har redan två så det räcker.

Nu ska vi vara med på WORKOUT ÅRE i år igen. Tre pass avklarde idag, dock var det väl bara intervallpasset som gav något flås, då andra passet blev typ föreläsning istället för workshop, och sista passet (Grit Strenght) blev lite flummigt när man inte testat det förut. 
 
 
Fått blåsor på tårna och bekymrar mig över kommande träningspass imorgon och söndag, men bara att bita ihop och sluta klaga på allt. Har ju trots allt skavanker bättre andra, står ju på båda bena!
Visa fler inlägg