Valborg

Jävligt regnig och grå valborg i år. Fast det är ju typ tradition, kan inte komma på nån gång det varit varmt och torrt väder kring brasan. På morgonlöpningen med Kira imorse var det dock skönt "springväder" och många av stigarna i skogen är snö och isfria. 
 
Åre har varit toppen, som vanligt, och för att ni ska tro mig visar jag väl lite bilder.
 
  
 
 
 
  
 
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
Dessa långa dagar från sex på morgonen (för bästa skaren) enda till åtta på kvällen ute på fjället och i backarna, nästan helt ensamma. Det är utan tvivel bäst skidåkning just nu på hela året, och vi som har nära till får berget för oss själva.
 
Nästa vecka har vi planer på Storulvån, vägen lär ju vara stängd då, men det stoppar inte oss tänker vi. Ut kommer man ändå. 
 
Skitsamma att man inte har jobb och pengar nu liksom, det är ändå allt det här fina jag kommer komma ihåg när jag blir gammal. Det är det här jag kommer va så glad över att jag gjorde, satfläsk vad bra vi va, kommer jag tycka, som tog vara på tiden då kroppen var ung och fräsch och vädret var strålande. Tåls att tänka på, ha inte för bråttom. 
//Sanna