Övertid

Nu har vi jobbat två veckor uppe på Copperhill Mountain Lodge, det blir nog bara någon vecka till. (Skulle bara hoppa in extra) Det är som vanligt. Alltså det mesta är sig likt sedan förra året, förutom många nya och roliga arbetskamrater. Men vi har jobbat över nästan varje dag såhär i semestertider.. Dock har det inte gjort oss särskilt mycket när vädret har varit ganska kasst.
 
Hur som helst blir man ganska sliten av att hatta runt däruppe. Under dagarna fantiserar jag om vad jag ska träna på kvällen när jag kommer hem och hur kul det ska bli. Men väl hemma när jag fått i mig lite fika kryper tröttheten på mig. Och rent ärligt har det inte blivit så mycket träning som jag velat. Men träningspassen har blivit desto mer effektiva. 
 
Jag tycker ändå att löpning fram och tillbaka till jobbet är det bästa; Trots att man är seg i benen på morgnarna är det uppfriskande att ge sig ut i snöyran och få upp lite flås innan frukost och städning (vad innefattar damm,kladd, smuts och svett..). Och efter att ha stämplat ut för dagen är det riktigt skönt att komma ut i friska luften och bara ha en lång nerförsbacke hem. 
 
Aja, har inte så mycket att säga egentligen, men satt och tänkte häromdagen på kommande månader. Det känns som att det här blir ett spontant tävlingsår, inte så mycket planerade lopp (och därmed kanske inte lika många heller). Nu tidigast kan det säkert bli några skidalpinismtävlingar, och längdskidtävlingar, mest på skoj alltihop. Och sen är ju den enda anmälda tävlingen än så länge BAMM. Aja. Kan ju i alla fall avslöja för er som inte redan vet att jag ska bo i Spaninen under Juni-juli minst 6 veckor i allafall. Jag ska gå en språkkurs i Bilbao i 4 veckor, och efter det vill jag vidare till berg någonstans, vi får se vart det bär av. Men jag är taggad. Och nervös. 
 
Vi hörs!