Bilder från frankrikeresan

Kom över några bilder ifrån vår franrikeresa i somras. Det blev inget mer inlägg varken i text eller bild från resan förutom min kolaps, det var ju lite tråkigt! Hur kunde detta hända! Här kommer i alla fall en massa (då menar jag massa) härliga bilder som gör att vi bara vill åka ut på nya äventyr NUU!

Bilderna kommer lite i oordning, men det får vara så nu.

Här är första springturen vi gjorde på resan. Spontant stannade vi och sprang upp första bästa stig, och det var en alldeles perfekt start.

Här var vi uppe i Aguille de midi. För jävla kallt och blåsigt var det jämfört med nere i byn där det var rekordvarmt.

Den här turen tog några timmar och var alldeles fantastiskt fin!

På väg ner igen var det många såna här stegar att klättra på.

Ofast startade vi tidigt på mornarna eftersom det var så varmt på dagen, och vi ville ha lite svala springrundor också. Så det blev på tom mage, då var det extra gött att äta sen. Här i en jättestor slalombacke.

Denna sväng blev längre än beräknat och lite kaotisk på väg ner en annan väg då vi försökte ta oss ner på en stig som visade sig ta slut och inte längre existera, så då fick vi klättra tillbaka uppåt en lång bit för att springa tillbaka samma väg vi kom ifrån. Då var jag sjukt hungrig och törstig, och vi hade inte tagit med oss nånting alls. Men utsikten tröstade det mesta, tack och lov.

Glaciär till vänster.

På de här bilderna hade vi suttit i bil och irrat omkring i flera timmar, innan vi bestämde oss för att bara parkera bilen och springa av oss. Hur härligt som helst! Kunde dock  ha slutat illa då vi var några centimeter från att springa rätt på ett jordgetingbo!

En brunkulla som påminde lite om hemma! Jämtlands landskapsblomma.

Vi hade kört runt flera timmar i Tinges för att leta lämtligt hotell också på kvällen, men gav upp och tältade på förbjuden plats istället. Hardcore. Fast vi sov inte en blund, och satte av från platsen fyra på morgonen, var less på det så det blev inget springande där. Med värmen på högsta inställing brummade vi vidare.

Kom till denna vackra plats istället!

Nektarierna var supergoda!

Det är i fikapauserna man tar fram kameran. Där av allt ätande.

Hade pratat hela veckan om crepez med blåbär och vaniljglass, och att efter några timmars löpning i hetta få se att just det finns på menyn, blev jag lycklig ända in i själen. haha

Denna tur frågade vi om nere i en turiststuga, tanten sa att det skulle ta 5 timmar upp på toppen. Vi gjorde det på 1,5 upp och ner.. Hahah Det var mycket lägre topp än vad vi haft tidigare i veckan. Vi hade kört vidare lite till "lågland" typ.

Tog resten av dagen till att hyra cyklar, men det var stopp lite här och var på vägarna för en pågående musikfestival. Tälten stod så sjukt tätt, och det var så sjuukt varmt, så jag förstår inte hur de skulle överleva att vara i tälten längre än 10 minuter ens.

I Geneve. Känner lite på vattnet, och Ja, vi badade sen också.

Det var väl det. Har tusen bilder till på en hårddisk jag inte hittar. Men det här är några. Visst blir man väl lite sugen på att sticka iväg!?