Vadå pensionärer vid 65?

Bydalen var helt fantastiskt roligt. På 49,4 kilometer varierar terrängen i fjällen väldigt mycket och det här var en klass för sig. Extremt roligt, innehöll allt en löpare vill ha: torra stigar, blöta stigar, grus, rötter, lera, moss, myr, sten, vatten, bäckar, berg, skog, uppför, nerför osv, helt underbart! 
 
Men mina tår har inte varit så här tilltygade nånsin. Blåsor under nageln som ändå sitter kvar, och fy så äckligt det är, jag kan inte ens beskriva. Hur som helst har jag gått i flip flop och tevasandlaler hela veckan.. 
 
Vi kom etta och tvåa på fjällmarat, men kan inte säga att vi är nöjda över tiderna direkt, haha, de är inte så relevanta. Jag tog det väääldigt lugnt hela sträckan, och hade bestämt mig innan för att njuta och verkligen ha kul hela loppet. :)  Tackar säger jag vindruvor, dextro och sura godisar, (varken choklad, russin, bars och liknande fungerar) man vill bara spy vid tanken på det när man är igång att springa, det går inte att få i sig sånt, allt bara sätter sig som en propp i halsen. Sportdrycken utblandat med friskt fjällvatten från bäckarna på vägen var också ett stort plus. Älska naturen! 
 
Just nu lever vi pensionärslivet, men har faktskt funderat såhär i en halv dag att senansöka till Idrottsveteskap på MIUN. hoppsan.  
(men det är mest för att vi vill ha nå att göra, kanske hoppar av senare och börjar på nåt mer seriöst senare i livet. vi har ju tid på oss.)
 
 
 
Hanna Haglund tog bilder på oss ute på fjället :O) 
 
 
Innan start
 
           
 
Wohoo, målstämplling
 
 
 
Min spurt in i mål som vanligt heheh
 
-Lars-Erik Gahlin tog de bilderna :o) 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I helgen är det Ramundberget Challenge. Klinken runt imorgon och Mittåkläppen upp på Söndag. Håller tummarna för att tårna ska hålla!
 
//Sanna
Visa fler inlägg