Gotland

Nu har vi varit på Gotland i två veckor. Här ska vi jobba hela sommaren på Gotland Sports Academy i Slite. Det låter verkligen hajpat, men är en liten strandby där man kan hyra stugor, åka på sportläger, en restaurang håller på att byggas och även en sportshop. Det ligger alldeles vid havet så det är många som badar, och vi har också kajaker och SUP-brädor till uthyrning. (Som vi testade häromdagen, riktigt skoj, blir fler gånger!)

Måste ändå erkänna att vi längtar tillbaka hem till fjällen. Vi hade kommit igång så bra med löpningen och älskar verkligen att springa och träna i kuperad terräng. Det finns ju inte riktigt så mycket av den varan här... Menmen, vi har gjort det bästa av det och får helt enket utnyttja den naturen som finns här!

Vi cyklar för det mesta till jobbet som ligger ca 2 mil från den gård vi bor på, det blåser en hel del här på Gotland så hittills har vi haft motvind åt båda hållen. Det är vi alla fall en jättefin gård vi hamnat på som har massa får och även höns, hundar och hästar. Vi hyr en liten lägenhet som ligger i ett uthus. Väldigt fint! Dock känns det inte så jättekul att de säljer lammskinn och kött och sånt. Fåren som bräker varje dag utanför vårt fönster är nu märkta i öronen för att de ska till slakt. Jag förstår inte hur man kan utnyttja djur på det sättet. Det kryllar av gårdar här som säljer lammskinn och kött. Brutalt tycker vi, helt normalt tycker dom. Men det är snälla och omtänksamma också, och det är verkligen mysigt här på morgnar och kvällar.

När vi har varit lediga har vi hittat en hel del fina ställen då vi varit på upptäcktsfärd. Kul!

'

Här sprang vi runt i Lergrume. Det ligger bara tre kilometer från gården, så dit blir det många gånger mer! Precis vid vattnet också, så bad efteråt blir perfekt.

Ute på Furillen var det också fina vyer.

Klättrade på några raukar.

Försöker emellanåt att vara ekonomiska, och då satt kikärtor och vattenmelon fint till lunch!

Bra cykelstigar runt Rute också.

I helgen har vi haft en Kick-off på jobbet med Outdoor-tema. Så på lördagen cyklade vi en långtur på MTB och blev guidade runt Hejnums Hällar bland annat. Superkul var det! Det blev även rullskidor och grillning och i söndags paddlade vi en sväng också.

Vi försöker hinna med att laga mat, och då kommer det ut på instagram först, kika in på @elkotts

Lunch utanför shopen förra veckan.

Förra veckan åkte vi in till Visby. det var blåsigt, regnigt och skitväder hela dagen, så vi spenderade den mest på café. Men på kvällen var det dags för Tjejruset på 5 km. Och då försvann alla moln och det blev en superfin kväll! Sanna och jag var otroligt taggade och slutade etta och tvåa, före favoriten Ida Kjellström. Väldigt trevlig tjej som tydligen brukar vinna det mesta här nere eftersom hon inte haft något motstånd. (Och för att hon är jätteduktig förstås!) Men hon tyckte det var kul med någa fler som springer lite mer, så vi ska hålla kontakten och träna lite tillsammans.

Igår när vi var lediga igen, var vi inne i Visby för att träna. Slängde iväg 150 spänn för att få lyfta lite tunga vikter, men slutade på gräsmattan utanför med handstående, haha! Alltid kroppsviktsträning och kroppkontroll som är roligast ändå.

MTB-cyklarna var med på taket, så vi tog en sväng runt området där vi hade bilen, och hittade av en slump en jättefint markerad mtb-bana.Skitkul med mycket svängar och gupp.

Skönt efter passet att solen sken och lunchlådorna kalla och goda från frysväskan. Vi kan vi.

Vi mötte sen upp en kille som visade oss lite fina springstigar vid Högklint också. Det är en stor klippa ut mot havet, och naturreservatet sträcker sig några kilometer så man har att springa på alldeles intill havet flera meter upp, ganska häftigt.

I övermorgon är det öppning på jobbet, men inte mycket är färdigt än, gäller att alla ligger i om det ska gå vägen, jag är osäker om det blir någon ordning. Hoppas alla har det bra. Vi hörs!