Beslut

Alla dessa val hit och dit. Extremt jobbigt om ni frågar mig. Nu tänker jag i första hand på val av utbildning som är hög tid att ansöka till. Min lista är lång, lite för lång.. Dock känns det bra att ha lite att välja bland om jag inte kommer in på den utbildning jag helst vill ha. Och egentligen tror jag att alla utbildningar jag valt än så länge skulle passa mig. Såklart kryper det litegrann i kroppen när tankarna vandrar i väg om hur det kan bli, bra eller dåligt. Men som vanligt måste jag erkänna att det löser sig. 
 

Viktigast just nu är nu, och att ta vara på alla fina vinterdagar. Vi lyckades tajma in vädret i Kebnekaise perfekt med en massa sol, vilket resulterat i rosiga och fräkniga ansikten.
 
 
 
 
    
 
 Vickan och jag spelar fia efter en toppendag på keb. Tack för att vi fick komma och bo hos dig! :D
 
 
Storulvån och Åre har också levererat oväntat fina timmar. Och nu senast idag stack vi iväg till Edsåsdalen för en längdskiddag (när typ alla andra ändå var i Vålådalen på Årefjällsloppet). Som vi trott blev vi nästan ensamma på nypreppade och fantastiskt mjuka och härliga spår, även fast vi kom upp ganska sent på förmiddagen. 
 
Vi åkte klassiskt först, som inte har blivit så mycket av nu när det varit skare på fjället ett tag. Tog oss an 18 kilometers rundan i skönt tempo och solade lite däremellan. Det var helt vindstilla på sina ställen, och mycket varmare än vad jag hade väntat mig, tur man valde tights imorse.  
 
Sen till  det bästa, FIKA, och då måste jag bara tipsa om det godaste, a must på fjällturer liksom, nämligen fruktsallad! Såå gott och fräscht. Och stekt ägg i folie blir det ultimata för lite matigare massäck. 
 
Hur som helst, med säckarna på ryggarna (med lite extra fika kvar i) tog vi samma runda fast åt andra hållet, bara för att det var så fint, och för att vi är bäst.
 
 
 
//Sanna
Visa fler inlägg