Still here

Det har varit lite blandade dagar senaste tiden. Stack upp till Åre i två dagar för att träffa en vän och ha lite äventyr. Fick aldrig tag i vännen, så vi, de tre musketörerna härjade fritt själva på fjället. Det snöade i sidvind och var ganska kallt, men lite mysigt ändå. Ganska korta turer, men ack så tunga för benen i slask, högt gräs och blötsnö. Dock på andra turen när vi var ute ganska tidigt på förmiddagen var det fruset och hårt nästan överallt. 
 
Mest på eftermiddagarna sticker vi till gymet nuförtiden, det faller sig naturligt då vi vill ta vara på det ljusa av dagen och vara ute så mycket som möjligt innan. Jag har fastnat för en favoritövning senaste veckan, nämligen slädrace. På Sportsgym i Åre inne i Crossfitboxen har de tre stycken slädar. Man lägger på viktplattor och skjuter den framför sig, antingen springandes eller med stapplande försök beroende på hur tungt man lastar på. En så grymt jobbig men rolig övning. Särskilt när man gör race av det. Vi varvade med Wallballs senast, då höll jag på och tuppa av.. Haha närå, men min hals blev så torr så jag knappt kunde andas, och som vanligt har jag inget vatten till hands. Dessutom fick jag bollen på näsan och trillade på rumpan. Tur att det inte var någon annan än Tord där, fett med pin annars.. 
 
I alla fall sitter jag just nu och laddar inför kvällens Halloween-Run i Spikbodarna. Tydligen har arrangörerna kryddat banan med lite av varje, så jag lär ju knappt ta mig runt. Hoppas dock att jag inte blir alltför skraj. Huvvaa. Skyller också på min rädsla varför jag inte kommer att klä ut mig. Jag menar, jag vill ju inte skrämma slag mer på mig själv än vad jag kommer bli av alla andra liksom. Just med mörker och pannlampa kan ju bara granen i skogen se ut som ett monster. 
 
Läs också lite inlägg på http://maximaltraning.se/
 
Syns!
 
//Sanna 
 
Visa fler inlägg