Some days are good.

Today was a good day! Tack vare schyssta och arbetsvilliga arbetskamrater kunde vi sluta redan vid lunch idag då det var lite att göra, och många ville jobba lite längre. 
 
Gissa hur vi tog oss upp till jobbet i morse då?  jo, skejtade gjorde vi, all the way up. Vanligtvis är transportsträcka (som vi tog som väg upp) pistad, men i dag hade inte pistgubbarna gjort sitt jobb, så det var isigt sen igår, alltså väldigt svårt att få något som helst grepp. Men det mest irriterande är allt grus som kommer upp för att det är så tunt snölager, så vi förstörde väl skidorna lite tror jag... 
 
I förrgår fick vi oss ett riktigt roligt Crossfitpass inne i Åre.  

A1: 8/8 Rumänska enbent knäböj 21×1 + 60 s vils
A2. 12 x utfallsteg med viktskiva ovanför huvudet + vila 120s
4 varv

Sen

B: 21-15-9-3 av följande på tid
Wall-balls
Rysk KB Swing
Box-hopp 60/50cm

Vi fick båda tiden 5.14 :) 


Eftersom passet var över ganska fort skyndade vi springandes iväg ner till stationen och hann precis med sista kvällsbussen. Skönt att inte behöva betala taxi. 


Vi var även på ett  roligt pass i måndags som såg ut såhär:

A. 2 1/2 min 8-10 x Hang Clean 80%1RM
resten av tiden Double Unders
vila 2min, 3 varv

Vila 3 min

B. 2 1/2 min 8-10 x Pull-ups
resten av tiden Slam-balls
vila 2min, 3 varv

Vila 3min

C. AmRap 5 min
5 x Push-pres/jerk 60/35kg
5 x T2B

Jag gillar dessa pass som är relativt korta, men tillräckligt jobbiga för att man ska vara nöjd! :)

 


 

Vår lediga dag i Onsdags blev väldigt produktiv också. Vi startade morgonen med skejt upp för slalombacken till Copperhill, den som vi kommer köra på tävlingen i Åre Cross Country Open. Helt nypistat och fint så det gick utmärkt att åka ner backen också på smala skidor! 

Sen blev det utförsåkning i sol hela dagen! Och seeen lunch på altanen. I LOVE vår altan. Bra jobbat pappa. Och som avslut hann vi både handla mat och träna CrossFit. Härlig dag ja. 

 
 
 
 
 
 
Skate på skare i Ullådalen. Alltid kul!
 

God middag med torskrygg, sötpotatis och rödbetor, grönkålschips och sallad! 
 
 

Saknar denna gosprupp varje dag!