Recencion Garmin Edge 20

I samarbete med http://www.cykelkraft.se/ fick jag chansen att prova en Garmin Edge 20. En enkel cykeldator utan konstigheter. 
 
Eftersom jag inte är den mest teknisk tlagda personen och inte heller så intresserade av för avancerad information tycker jag att Garmin Edge 20 har passat mig perfekt! Jag får reda på det väsentliga och det som jag faktiskt förstår något utav. På displayen visas tid, distans, min hastighet och kalorier. Den var lätt att installera eftersom det bara var att koppla ihop den med datorn och ladda den i princip. Det följer med tre snoddar, så man kan alltså fästa den på tre olika cyklar, (om man har så många) och sen är det bara att flyta över själva klockan som man vill. Enkelt!
 
Man kan ställa in så att det piper var 5e km till exempel, det passar mig eftersom det främst är på de längre passen och tävlingarna jag använder klockan.På Sportkullan AR var det jättebra att veta hur långt vi hade cyklat för att få ett hum om hur vi låg till, och samtidgt kunna räkna ut lite var en kontroll kunder vara avståndsmässigt. Och just GPSn stämde bra överens med min mobils GPS också, och distansen kändes rätt. 
 
Superbra också att slippa hålla på med några sladdar eller ha en klocka på armen. Jag vill vara så fri som möjligt, men på cykeln kan den ju lika gärna sitta! Kan varmt rekommendera denna om du vill ha det så enkelt som möjligt och samtidigt veta hur mycket du rört dig. Har du kanske använt runkeeper eller liknande innan men inte vill slösa datatid eller batteri på telefonen är Garmin Edge 20 klockren!
 
 
 
//Sanna