Inför Xtrail Xpedition i Kina

LAT 63 Sweden åker till Xinjiang i nordvästra Kina 30 maj. Vårt lag består av mig själv, (andra navigatör), och Lina som är utstedd till andra lagkapten, och vår förste Lagkapten och navigatör, Crister Löfgren, som är mångårig erfaren treatlet och ambulanssjukvårdare, sist men icke att förglömma Duvedsjobbande och starke och äventyrslystne Tim Larsson! Vi ska alltså ta oss igenom 400km i på Kinesiska landsbygden och naturområdet Altay. Vi har 6 dagar på oss, men hoppas ta oss igenom på fyra dagar. Det är grenar som löpning och trekking, mountain biking, paddling, repellering och rafting och säkerligen många överasskningar. Tillsammans ska vi orientera oss fram och kämpa! Mer info kan du läsa här:
 
 
 
Ovan är bilder från förra året.
 
Varje kväll precis innan jag ska sova ligger jag och tänker på tävlingen i Kina. HUR KOMMER DET ATT GÅ? Är vi sams hela tiden i laget? Vad kommer det att bli för väder? Har vi tillräckligt med kläder? Hur ser terrängen ut? Tänkt om vi orienterar oss helt fel? Vad händer om maten inte räcker till? (Vi blir hungriga såklart) men VAD ska vi ens ha för energi med oss? Och så resan förstås.. Kommer vi att överhuvudtaget hinna med alla flyg och få med oss allt bagage till tävlingsplatsen? Allt detta och lite till gnager mig, och det kommer att göra det tills vi är iväg.
 
 
Känslan på bilden nedan hoppas jag infinner sig så småningom. NU KÖR VI! :D
 
 
 
Spåna på matintag och val av kläder kan man ju alltid göra såhär månaden innan. Lina och jag har lite olika idéer om bästa energin. Och alla funkar vi olika. Jag reagerar inte alls på samma sätt i vardagslivet som jag gör under tävling, det har jag lärt mig. Det jag alltid har varit sugen på, och som också fungerat väldigt bra är tuttifruttigodisar. Lätta att tugga och enkelt trycka i en hel näve om jag så skulle vilja. Annars är aprikoser och dadlar favorit som ofta åker med i fickan på träningspass hemma. På tävling vill jag ha färsk frukt, gärna vindruvor, päron eller ananas, men det har aldrig funnits på vätskestationer... Och är såklart för tungt och mäckigt att ha med sig. Men man kan ju drömma haha. Bärremmar och något syrligt för att kicka i gång tror jag på.
 
Följande har jag haft i åtanke och funderat på:  
Elektrolyter.
Koffeintabletter.
Extrasaltade tunna riskakor och majskakor. (Lätta, salta, goda och energifyllda)
Torkad kelp. ( Mycket kalium i! )
Pågens kanel-gifflar (Är enbart sugen på detta under tävling, annars är de ju superäckliga) haha!
Nougatpåsar (sånadär vita små påsar som man kan trycka ut nutella. Jag tänker att det kan väl vara smidigt?)
Aprikoser, fikon och dadlar (godast från GreenEarth_se).
Tuttifrutti och sura godisar, bärremmar.
Saltlakrits.
Clifbars shotblock, strawberry-smak.
Bars av något slag, gärna skurna i bitar innan, om det skulle vara hårda.
Green Machines bars som vi nu blir sponsrade av till tävlingen!
Gels (UÄÄKK... men de andra insisterar på det..)
Tailwind nutrition energidryck. (Vad annars!? Supergott, inte starkt för magen och bra med energi)
Chips och salta nötter
Någon frystorkad mat
Tuggummi.
 
Har ni någon egen favorit eller tips? Kommentera gärna isåfall! :D
 
Packning och val av kläder kanske vi delar med oss av om tiden infinner sig. Nu är i alla fall resor, visum och anmälan helt fixad. Hoppas utrustningslista och mer info om tävlingen kommer snart. Vi vet en del, men inte mycket. :) På torsdag åker vi till Spanien med Jennifer för att springa och ha det jäkligt kul!
 
Hejs!
//Sanna
#1 - - Lisa:

Har ni testat Huma chia gel? De tycker jag är toppen och kör alltid dessa ist för "vanliga" gel på tävling. Delicatobollar och småpåsar med chips och coca cola brukar sitta fint.

#2 - - Lisa:

Har ni testat Huma chia gel? De tycker jag är toppen och kör alltid dessa ist för "vanliga" gel på tävling. Delicatobollar och småpåsar med chips och coca cola brukar sitta fint.

#3 - - Lisa:

Har ni testat Huma chia gel? De tycker jag är toppen och kör alltid dessa ist för "vanliga" gel på tävling. Delicatobollar och småpåsar med chips och coca cola brukar sitta fint.

#4 - - Lisa igen:

Fort o fel :)