Träningsläger och uppladdning inför XTRAIL ALTAY EXPEDITION

Såå är vi tillbaka efter tio dagar i Nerja i Spanien med Jennifer Asp. En bra uppladdning inför Xtrail Expedition Race i Kina kommande vecka. (mer info i tidigare inlägg)

Det var verkligen skönt att komma till värme och kunna springa i bara shorts och sport-bh. Vi varvade fina löpningar på stigar i bergen med cykling och bad och lite styrketräning i lekparkerna på stranden. Det kryllar dock av envisa vassa buskar och grässtrån längs vissa stigar som fördärvade våra ben. Men en gång när vi PÅRIKTIGT hade fastnat i ett snår så fick vi lite Adventure Race- känsla, för det blir väl alltid misär förr eller senare, lika bra att träna på det också!

En liten tävling hittade vi uppe i en by som hette Sayalonga och Sanna fick briljera med sin Spanska! Det var 8,5 km på grusväg/asfalt uppåt i ca 5-6 km och sedan utför tillbaka till byn. URKUL! Jag och Jejje kom jämsides på upploppet och då har en liten fjärt som jag inte så mycket att säga till om! Hon ska förövrigt springa VM (!!!!!) den 10 juni, och det ska sändas live, så håll koll!! (Då är vi ute i fält också så oss måste man ju såklart följa parallellt)

Alla tre kom vi på pallen och kände oss som drottningar resten av dagen. Spontant är bäst.

Det var i alla fall en fantastiskt rolig resa med två av de bästa personerna jag vet. Vi är så lika på många sätt vilken är väldigt skönt, vi lagade de mesta av våra måltider själv och drack koffeinfritt kaffe med mörk choklad på kvällarna på balkongen. Några burkar jordnötssmör och ett gäng bananer gck också åt. Livet kan verkligen vara enkelt ibland.

Sista kvällen sprang Sanna och jag lite längre än Jejje och hittade en fin stig som ledde oss upp på en liten topp, hela Nerja var upplyst och vi stod uppe i mörkret. Helt magiskt! Såklart hade vi ingen kamera. Ta alltid med kamera.

Två fina dagar i Åre fick vi till och åka de sista (?) skidorna för i år, imorgon ska vi springa Stadstaffetten här i Östersund med tre andra tjejer. Det är 3 korta och snabba kilometer som jag ser mycket fram emot! På lördag åker vi eventuellt och springer en halvmara för lite extra spring i benen innan vi ska på långresan till Kina på måndag.

Fredag är möte med laget LAT63 SWEDEN där vi ska gå igenom allt! Sååå spännande att det börjar närma sig nu! Det har varit otroligt mycket strul med det ena och det tredje (alltså sorry, men kineser kan vara väldigt kluriga ibland).

Vi har alla också bestämt att vi ska hyra cyklar nere i Kina istället för att frakta med våra egna. Såklart blir det en sämre modell, men kom ihåg, IT’S NOT ABOUT THE BIKE! (JAG VET att jag kommer ångra detta bittert när vi rullar på dessa 26’ efter många mil i benen, men det är bara att fortsätta trampa!) Detta alternativ var några tusenlappar billigare (det har FLUGIT iväg tusenlappar på denna resa vill jag lova), och vi slipper sitta på en flygplats med en ångestklump i magen och en cykel som kanske hamnat på andra sidan jorden. Våra nya cyklar har heller inte kommit ännu, så det var en liten säkerhetsåtgärd också.

Är annars så himlans nöjda med våra samarbetspartners Greenmachine som har gett oss ekologiska energibarer som bara innehåller det bästa! (nötter, frö, frukt, superfoods osv).Clifbar sponsrar oss också med bars, gels och shotbloks. Enormt tacksamma för det!

Vi har också börjat ett samarbete med Sportbrillor.se som har slipat sportglasögon åt oss! ÄNTLIGEN kommer vi att SE ordentligt när vi är ute och far! (Och samtidigt se snabba ut ;) )

Fick en fråga av en kompis om vi inte tycker att det är jobbigt att resa så mycket. Personligen tycker jag inte att vi reser särskilt mycket, tänk de som pendlar till och från jobbet några timmar varje dag?! Men vi tycker om att upptäcka nya saker och ta vara på tiden. Vi är väldigt effektiva och det är ganska coolt vad mycket man faktiskt hinner göra på ett dygn. När man varit borta ett tag är det skönt att landa hemma några dagar, men man märker snabbt att det faktiskt inte hänt så mycket sedan sist man var ute och joggade i skogen, så då kan vi dra vidare och uppleva nya saker, innan det är dags att komma hem och landa igen.

Själva resan är ju faktiskt en upplevelse i sig. Och har man som vi nu långa och tråkiga flygningar och mellanlandningar så får vi istället tänka att vi SKA ju uppleva nya saker och platser som vi inte hade fått gjort om vi inte spenderat de där dygnet på flyget, alltså 24 timmar går ju ganska snabbt också.

Som sagt så är kinesera lite kluriga och vi är inte HELT hundra på om vi kommer att köra ett race på 400 km 500 km eller 600 km. Men whatever, det ska bli ett äventyr!

Hittade detta på instagram! Så kul att se tillbaka på vad vi har gjort. 2013 körde vi vår första multisporttävlingar, jag minns på ena att de 6 timmarna kändes väääldigt långa, nästa vecka ska vi kanske vara ute i 6 dygn! Häftigt vad ens gränser flyttas.

Har också varit Månadens Spons för Oatly vilket vi är väldigt stolta och glada för! Deras "Påmackan" (vegans färskost) är super på majs/riskakor med avokado! Kan även tipsa om deras havregurt som kan användas som vaniljsås (sötas om man vill. Vi gillar den som den är!) till rabarberpaj. Och deras Recovery shakes och även vanliga havremjölken är super att göra chiapuddings på!

Ha det gott!
/Lina

0 kommentarer publicerat i Allmänt
Taggar: Adventurerace, adventurerace, arworldseries, multisport, nerja