Mål 2019

Lite ändrade rutiner ligger nu närmast. Jag har  varit hos en naprapat angående min höft och min axel som har strulat i ca 1,5 års tid. Och nu sjutton ville jag ta tag i det på riktigt. Han grejade på en hel del, och knäckte mig här och var. Och VIPS! Jag kan knappt tro det, vågar inte lita på att jag inte har ont längre! Blir ju nästan arg på mig själv att jag inte fixat detta tidigare. Jag har helt enkelt blivit van vid att ständigt gå med en konstig smärta. 
 
Men nu är det inte bara att köra på som vanligt, jag måste bli balanserad och genomstark i hela kroppen. Anledningen till mina problem har ju varit felbelastning. Jag behöver stärka upp mina svaga punkter och få kontroll på min kropp för att inte falla tillbaka i problemen igen. Det är annars lätt hänt. Men en sak vet jag, att om det kommer tillbaka går jag raka vägen till naprapaten! Magi
 
Min kära moster har gått igenom med mig lite vad för rehabövningar jag bör tänka på, och hur jag kan kompensera med annat. Jag har fortfarande lite knäproblem sen sista tävlingarna, men drar helt enkelt ner på löpningen och stärker upp benen, och kör kondition på andra vis. Det funkar bra. Jag längtar till säsongen är igång och tror på att jag kan bli bättre utav detta. 
 
Lina har kämpat med en inflammerad slemsäck på knät. En bursit. Den vill inte ge med sig, och ger mycket smärta. Men enligt läkare, fysioterapefter och andra duktiga, så borde inte bursiten ge upphov till smärtan. Så därför vill de inte sätta kniven i knät. (Tack och lov) Att operera är ju aldrig kul om man inte är säker på att det blir bättre utav det. Så hon har också fått ett program att följa några veckor, och jag hoppas verkligen att det lönar sig. Hemskt tråkigt att se sin syster så ledsen. 
 
Vi har dock gemensamma mål för 2019. Våra kroppar ska MÅ BRA. Prio ett. Att ta hand om sin kropp är så himla viktigt, och det förstår man allra mest när man är skadad. Sen så ska vi också bli rörligare, så olika rörlighetsövningar har vi kört på med sen årsskiftet, och faktum är att jag redan känner mig så mycket smidigare. Det tror jag också kan utveckla löpsteget till det bättre! Ska bli intressant att se. Vi har som plan att satsa på Skyrunningserien och även Golden Trail serie i år. Jag vill tro på att det håller. Men det visar sig längre fram i vår. Önska oss lycka till!
 
Många kramar
SANNA